De 11 grootste voordelen van het uitbesteden van fulfilment

De 11 grootste voordelen van het uitbesteden van fulfilment

woensdag 3 maart 2021

Fulfilment kunt u zelf doen, maar u kunt het ook door iemand anders laten doen. Dat heet het uitbesteden of outsourcen van fulfilment. En dat levert vele voordelen op! Wat die voordelen precies zijn leest u in dit artikel.

Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van fulfilment?

Zoals u in ons eerdere blogartikel heeft kunnen lezen is fulfilment erg complex en zijn er veel dingen om rekening mee te houden, waardoor u het beter niet zelf kunt doen. Hoe fijn zou het zijn als u alles (het voorraadbeheer, order picken, verzenden én het financiële stukje) aan iemand anders kunt overlaten?

Daarvoor heeft u een fulfilment partner nodig: iemand aan wie u uw fulfilment kan uitbesteden. Het maakt niet uit of u een groot of klein bedrijf bent. Ook u kunt uw fulfilment uitbesteden of outsourcen en profiteren van de vele voordelen!

Dit zijn de voordelen van het outsourcen of uitbesteden van fulfilment:

  • 1. Lagere opslagkosten. Fulfilment bedrijven hebben grote hallen die geoptimaliseerd zijn om uw producten te bewaren. Een stukje daarvan huren voor uw opslag is goedkoper dan zelf iets zoeken, huren én beheren.
  •  
  • 2. Lagere verzendkosten. Een fulfilment bedrijf heeft namelijk volume voordeel: één pakketje verzenden is duurder dan 20 pakketten. Daarnaast hebben wij ook nog een speciale regeling met PostNL. Wij zijn namelijk premium partner van PostNL waardoor wij goedkoper kunnen verzenden!
  • Magazijn fulfilment Vogelaar
  •  
  • 3. Betere service naar uw klant. Dankzij een fulfilment partner heeft u een latere cut-off tijd, oftewel de tijd waarvoor uw klanten moeten bestellen om het pakket de volgende dag in huis te krijgen. Ook hebben klanten meer informatie over hun bestelling zoals een orderbevestiging, een verzendbevestiging en een track & trace nummer. Dankzij onze goede voorraad- en ordersystemen gebeurt dit volledig automatisch en heeft u een tevreden klant!
  •  
  • 4. Snelle en efficiënte afhandeling van orders. Wij houden ons al jaren bezig met opslag, verpakken en verzenden. Dankzij onze jarenlange ervaring en expertise weten wij precies wat wel en niet werkt en hoe wij zo efficiënt mogelijk te werk kunnen gaan om uw orders goed te regelen.
  •  
  • 5. Fantastisch online voorraadbeheer. Wij werken zelf met een voorraadbeheersysteem dat gemakkelijk gekoppeld kan worden aan uw webshop. Daardoor laat uw webshop altijd de actuele voorraad zien en hoeft u uw klant niet teleur te stellen. Ook kunt u zelf gemakkelijk zien hoe het met uw voorraad gesteld is. Zo kunt u op tijd nieuwe producten aanleveren en kunnen wij uw klanten weer blij maken met een complete bestelling die snel geleverd wordt.
  •  
  • 6. Meer flexibiliteit. Net als veel andere fulfilmentbedrijven maken wij ook gebruik van oproepkrachten. Zo kunnen wij makkelijk een tandje bijschakelen bij een plotselinge piek in uw bestellingen. Ook is er geen probleem als u ziek bent of op vakantie bent: wij werken gewoon door!
  •  
  • 7. Veel meer ruimte: zowel in uw eigen kantoor als meer ruimte voor een groter assortiment. U bent niet langer beperkt door uw eigen opslagruimte. Daardoor kunt u ook producten in uw assortiment opnemen die minder vaak verkocht worden maar waar meer marge op zit.
  •  
  • 8. De mogelijkheid tot gepersonaliseerde en aangepaste verpakkingen. Daardoor kunt uw merk of product nóg beter marketen! Voor ons is het makkelijk om even een persoonlijk kaartje te printen en in de doos erbij te doen. Ook als u een bepaald product graag op een speciale manier verpakt ziet dan is dat bij ons mogelijk. Hoe meer orders per dag, hoe lastiger het voor uzelf wordt om echt te personaliseren. U moet ze immers zo snel mogelijk verzenden. Wij zijn daarentegen al jaren experts in gepersonaliseerde direct mail. Ook grote orders kunnen daarom gemakkelijk én snel bij ons gepersonaliseerd worden.Heftruck in fulfilment magazijn van Vogelaar
  •  
  • 9. De klantenservice wordt voor u geregeld. Dat is niet bij ieder fulfilment bedrijf zo, maar wij regelen wel uw klantenservice. Dat scheelt u weer tijd, geld en een hoop gezeur!
  •  
  • 10. U houdt tijd over voor andere dingen. Doordat wij alle fulfilment aspecten uit handen nemen kunt u volledig focussen op andere zaken zoals uw webwinkel zelf, de inkoop of de marketing.
 
  • 11. Ondernemen wordt veel gemakkelijker! Minder zorgen, meer efficiëntie en blijere klanten zonder dat u daar moeite voor hoeft te doen: de droom voor iedere ondernemer toch?


Maak het uzelf dus gemakkelijk en profiteer van de kennis, ruimte en systemen van een fulfilment partner. Ook wanneer u net begint is het slim om uw fulfilment bij iemand anders neer te leggen. Dan is het meteen vanaf het begin af aan soepel geregeld.

Ik ben overtuigd: ik wil mijn fulfilment uitbesteden

Goed dat u de keuze hebt gemaakt om uw fulfilment aan iemand anders over te laten. Het voelt misschien wel spannend, want u geeft uw merk uit handen. Iemand anders verzorgt het laatste contactmoment met uw klant. Doet diegene dat wel zoals u dat wilt?

Gelukkig hoeft u zich met ons geen zorgen te maken: wij zijn experts in (uitvoerend) klantcontact. Wilt u een persoonlijk handgeschreven kaartje toevoegen aan uw order? Geen probleem! Wilt u speciaal opvulmateriaal? Ook dat kunnen wij regelen. Wij geloven in die persoonlijke touch: dát is wat het verschil maakt bij uw klant. Daarom is bij ons alles bespreekbaar.

Dus hoe specifiek uw product of verzendwens ook is, met ons gaat het lukken. Wij maken uw beloften waar!

Order pick van fulfilment in Vogelaar magazijn

Vogelaar is uw ideale fulfilment partner

Wij zijn dus uw ideale fulfilment partner. Wij nemen u het hele fulfilmentproces uit handen. Van koppeling met uw webshop, voorraadbeheer, speciale inpaktechnieken en personalisering tot en met de financiële afwikkeling en zelfs de klantenservice: wij doen het allemaal voor u. Dankzij jarenlange ervaring met voorraadbeheer, verpakken en verzenden maken wij gemakkelijk uw beloften waar!


Bent u benieuwd naar hoe wij te werk gaan of wilt u meer weten over fulfilment in het algemeen? Of wilt u eens sparren over wat wij precies voor u kunnen betekenen of uw wensen bespreken? Neem dan contact op met Mark.

Mark Bonenkamp

Tel: 030-60 33 514

Mail: mark@vogelaargroep.nl